naknamamman.webblogg.se

26 år och snart 2 barnsmamma. Blir 15 månader mellan barnen och en bonus son på 9. Här är min vardag.

sista besöket hos barnmorskan och värkar

Publicerad 2016-07-09 02:27:27 i

Då vi skall in på bedömning för igångsättning nästa vecka bad jag barnmorskan kika efter om jag kunde våga mig på att hoppas det börjat mogna.

Tappen var långt bak men det var tydligen vanligt hos omföderskor. Men detta gjorde att hon nådde bara med ett finger. Men det var definitivt mjukt och öppet. Hon gissade på 1-3cm. Dock kunde hon ju inte vara säker eller se hur lång tappen var för hon inte nådde bättre. Men hon försökte irritera tappen lite för att den skulle mogna på under helgen. Spenderat eftermiddagen med oregelbundna värkar så nått måste det ju ha gjort 😄

Var nere på var ca 1 i halv timmen som varande en halv minut när jag tänkte försöka sova men så drog det igång igen. Nu ligger det på 1 minut lång var ca 12 e minut. Får väl se om det lugnar ner sig igen eller om det kan bli en liten helg bebis kanske 😄 ska försöka sova lite iaf eller åtminstone lägga undan telefonen!

Peace out

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela