naknamamman.webblogg.se

26 år och snart 2 barnsmamma. Blir 15 månader mellan barnen och en bonus son på 9. Här är min vardag.

no one gets any sleep

Publicerad 2016-07-05 22:20:09 i

Kroppen ville inatt återigen inte somna. Halv 2 skulle lilla fröken ha välling. Vid 3 någonstans lyckas jag tillslut somna och halv 5 vaknar hon igen.. försöker buffa om henne då hon total vänder och mat vägrar om hon äter mer än 1 flaska/natt men icke. Så fort jag lämnar rummet sätter hon sig upp igen och gråter.

Orkar inte bråka och bär in henne till oss. Hon knölar, snurrar, sparkar sin Pappa i ansiktet, knockar mig i ryggen och börjar leka med fötterna över tapeten 😴 efter 45 min ger jag upp och bär tillbaka henne till sin säng och säger godnatt. Hör hur hon börjar leka och går tillbaka till sängen. Vid kvart i 6 börjar hon gråta igen så får väcka hennes inte allt för pigga pappa då ryggen och fogarna inte orkar mer.

Han går upp och hör hur dom myser. Somnar om och vaknar till av frukost kring i vardagsrummet. Då har dom tillsammans med storebror vart ute på powerwalk under morgonen och sen svängt förbi ica och fixar bacon med ägg för att ha lyx frukost :)

Är så tacksam att jag har någon hemma som tar hand om hem och barn när man själv är helt invalid! Han driver mig många dagar till vansinne och jag är beredd att slänga ut honom från balkongen men när det väl kommer till kritan är han en fantastisk man och pappa!

Han har dock sagt att så fort bebis är ute och jag är på fötter igen tänker han inte röra ett finger förän i höst 😂 får väl se hur det går :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela