naknamamman.webblogg.se

26 år och snart 2 barnsmamma. Blir 15 månader mellan barnen och en bonus son på 9. Här är min vardag.

Min man är inte speciell

Publicerad 2017-02-03 18:49:26 i Allmänt,

Jag får många gånger höra att min man är snäll som vabbar när jag inte orkat. Att han är så omtänksam som tagit nätter när jag behövt, tagit morgonen med båda efter en helvetet natt..


Min man är inte ett under. Min man är inte speciell. Min man är inte unik. Min man är en pappa! En pappa som lägger lika mycket energi i sina barn som vilken mamma som hellst. 

Han förväntar sig inte maten ska stå på bordet när han kommer hem från jobbet, att köket skall vara städat och att tvätten är tvättad.. Han kan absolut ibland vräka ur sig -åh jävlar vad här ser ut. Har det slagit ner en bomb här medan jag vart borta?

Men jag tror inte du kan hitta någon förälder med en snart 2 åring hemma som inte har tänkt den tanken mellan varven om man vart borta en stund.

Nä. Min man är ingen super partner. Han är förälder och tar sitt ansvar.

Min man är inte speciell. Det är din partner som inte tar sitt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela