naknamamman.webblogg.se

26 år och snart 2 barnsmamma. Blir 15 månader mellan barnen och en bonus son på 9. Här är min vardag.

Gick jag sönder?

Publicerad 2017-02-02 21:10:27 i Allmänt,

Världens sämsta mamma.


Värdelös mamma.

Dålig mamma....

Hur vet du om du fallit offer för förlossning depression?  Eller om det är sömnbrist som tillslut hann ikapp? 

Hur kan du vara värd att få vara förälder när du inte längre orkar med dina barn för dom skriker? När du inte längre orkar lyssna på gallskrik och gråt? 

När du inte mäktar med att styra om skutan.. när du inte längre orkar bry dig om vad som försigår runt omkring.. 

När hjärnan stänger av och kroppen tar slut.. Gick jag sönder? När tog det stopp? När försvann orken, viljan, lusten?

Enda sen prinsessans kolik började växa bort har jag haft svårt för skrik.. kroppen låser sig i panik och jag blir stel.. jag fryser till is i mitt egna skinn och tankarna slås ut till ett tomt ingenting.. 

Plötsligt håller dom på båda två samtidigt  .. luften tar slut och du kvävs. Kvävs i din egna panik, i din egna självömkan.. kräks av känslan att vara trasig, sönder och bortom räddning..

Jag insåg försent att jag balanserade på stupet.. jag insåg försent att jag redan börjat falla.

Marken slog sönder det sista och allt du är kvar med är skrikande tills öronen blöder..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela