naknamamman.webblogg.se

26 år och snart 2 barnsmamma. Blir 15 månader mellan barnen och en bonus son på 9. Här är min vardag.

spräng fyllda tuttar och hårda madrasser

Publicerad 2016-07-14 00:51:05 i

I lördags så kom prinsen ut. Hade en fantastisk förlossning och underbar barnmorska ❤

Haft smått ångest över att behöva föda på detta sjukhuset då man hört och läst så mycket negativt men fanns absolut ingenting att klaga på.

Dock kom ju prinsen med några få timmars marginal innan 37 fulla så vi har blivit kvar på bb. Pappan måste vara hemma och ta hand om dom stora så nu efter 4.5 dygn börjar man bli lagom trött på sjukhus mat, dessa sjukt obekväma sängar och att inte få ha hela familjen samlad!

Hade glömt hur jävla ont det gör när mjölken rinner till. Jag har så ont i både dom och fogarna just nu att jag vill sätta mig i ett varmt varmt bad och bad slappna av och massera ut varenda droppe. Meeeen neeeeej. Blir inget mer bad på länge för inte nog med att man är gravid i tusen år. Eller att du genomgår en förlossning som gör så ont så man inte vet vad man heter (gör så ont så finns inga ord oavsett hur bra den gått). Nä man ska fan pissa blod i flera veckor framöver också medan såret efter moderkakan läker och under den tiden får man inte bada!

Vem kom på nått så dumt som avslag?? Bara för Eva skulle äta lite på ett äpple? Fett dålig deal om ni frågar mig..

Nu satte någon av de andra mammorna bebis igång igen också.. jag tycker så jävla synd om henne! På riktigt. Hennes bebis bara gråter och gråter.. vet hur jobbigt det var när prinsessan hade kolik men då var vi ändå hemma. Och här ligger hon bland massa andra och ska försöka lugna sitt barn. Nej usch ❤ skulle vilja ge henne en stor kram och säga att det löser sig men vet inte vilket rum hon är på eller om det skulle uppskattas så jag låter bli..

Nu kom iaf barnmorskan med lite smärtlindning så ska vi se om rygg/höfter och tuttar kan gå med på att somna om igen innan prinsen bestämmer sig för att äta igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela