naknamamman.webblogg.se

26 år och snart 2 barnsmamma. Blir 15 månader mellan barnen och en bonus son på 9. Här är min vardag.

kommer aldrig mer få sova

Publicerad 2016-07-04 22:02:59 i

Inatt tyckte prinsessan 05.40 var en lagom tid att kliva upp. Mot alla odds lyckades jag dock få henne att somna om! Insåg att jag själv har ingen ork eller möjlighet att ta henne så länge att hennes pappa hinner ladda om batterierna när hon kliver upp vid den tiden och han som tar henne i princip dygnet runt måste även han få lite sov morgon!

Iaf så strax efter kl 6 lyckas jag tassa ut ur rummet igen. Wictory!!

Väl i säng igen, kan man själv somna om?? NEJ! Jävla skit hormoner 😂! Ögonen skriker efter sömn men kroppen säger nej. Ryggen säger nej, höfterna säger nej. Där någonstans börjar klockan närma sig halv 7 och jag inser att FAN. . Lillebror vill att vi äter frukost. Men går jag upp kommer jag väcka töja biten igen så där fick jag snällt ligga kvar  vid halv 8 somnar jag tillslut och tösen vaknade till igen först vid 9 tiden så tom pappan var på gott humör så jag kunde sova vidare med gott samvete någon timme till. Upp och äta lite, sitta i gungstolen medan tösen springer runt som ett yrväder. Lagom tills hon ska sova middag lägger jag mig i sängen då fogarna är i totalt uppror av att sitta. 

Kroppen har återigen svårt att komma till ro. När jag äntligen känner att tröttheten infinner sig även i kroppen var det inte längre någon idé att blunda då jag har tid för akupunktur hos sjukgymnasten. 

Fortsatt trött under eftermiddagen Men vet om att innan 21 är det ingen idé att lägga sig för då kommer jag bara vakna mitt i natten. Nu har klockan slagit 22 och inte tänker denna kropp sova inte :P

Ja ja. 1 vecka kvar till bedömning! Ber en bön att det blir godkänt så dom kör igång det dagen efter, och sen är han ute och då kommer det ändå inte bli någon sömn :) gud vilken toppen idé att skaffa barn tätt  😄😂

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela